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 Soldat は独特なサイドビュー多人数アクションゲームです。Liero、Worms、Quake、Counter-Strikeなどのゲームを参考にして作られました。大量の飛び散る血液と肉片と共にスピード感のあるプレイが出来るでしょう。Soldierたちは様々な武器が備えられた2Dの競技場で互いに戦います。こういうわけでこのマルチプレイヤーゲームが生み出されたのです。

特筆すべき特徴:

  • 無料で遊べる
  • 現実の物理法則に基づいたゲーム空間
  • 18種類以上の武器:
    - MP5, Ak-74, M79, M249 Minimi, Barrett M82A1, XM214 Minigunなどの銃
  • Internet,LAN上でのマルチプレイヤー・ネットワークゲーム
  • 知能の高いbot
  • 7つのゲームモード:
    - Deathmatch
    - Pointmatch
    - Teammatch
    - Rambomatch
    - Capture the Flag
    - Infiltration
    - Hold the Flag
  • 95種類のMap
  • 自作のためのツール: Soldat Map Maker 及び Interface Maker
  • Windows若しくはLinux用のロビーサーバと専用サーバ
  • MOD,Map,Toolを作る巨大コミュニティ


意見や質問、アイデアがある場合や、新しいMODやMapを作成した場合には Soldat Forumsを参照してください。


Soldat 1.6.8

看板ムービー

95種類のMap

7つのゲームモード

18種類の武器

100を超える自作Map/MOD

 

Soldat links

Soldat Servers
Soldat Gather
Soldat Chile
R/S Forums


 
banners in Soldat
R

最新のファイル

Soldat 1.6.8 (14.10.26)
Dedicated Server v2.7.8 (14.10.26)
最新日本語フォント設定ファイル(japanese.ini)
1.6.4以降インストールされるjapanese.iniが古いものになっています。必要に応じてtxt/languagesフォルダに配置してください。
(config.exeから言語→japanese.txtを再選択すると適用されます。)

NEWS

最新の公式ニュースは
公式ホームページを参照してください。
元ソースよりも当サイトの掲載が遅れることが多々あります。
※非公式のニュースを載せることもあるのでご注意ください。


 

14-10-26

SOLDAT1.6.8リリース!

お待たせしました!Soldatの新バージョンが完成しました:Soldat 1.6.8です!

今バージョンの変更点のほとんどは不具合修正ですがそれだけではありません!
翻訳ファイルの該当箇所を空白にすることで、ゲーム内のお知らせを非表示にすることができます。
ご存知の方もいるでしょうが、ゲーム内のプレイヤー名の最初の文字を入力した後にTabキーを押すと、自動的にプレイヤー名が入力される機能が今までありました。
今バージョンではチャット中のどの位置であっても自動的にプレイヤー名が入力できる機能が実装されました。さらに同じ文字の組み合わせからはじまるプレイヤー名や何も入力しなくてもTabキーを押すだけでプレイヤー名が次々と表示されるようになりました!
また、Soldatの録画機能を使う人向けに新機能を実装しました:重火器を発砲中にフリーカメラが揺れないようにするものです。
scriptcore関連の不具合修正も多くあります!

開発チームの皆さんに感謝します。特にExHunterとskoskavには深く感謝いたします。

新しいデフォルトMODを待っていた方には申し訳ありませんが、今後の更新で変更される予定です。
新MODの開発の手助けをしていただける方は、Feedback on the new default weapon graphics threadをご覧ください。

新バージョンのダウンロードリンクは本記事の一番最後に掲載しています。

変更点:

Soldat 1.6.8の変更点:
- Modified command /votemap to show the message "cannot vote" when applicable
- Modified vote results to happen immediately if the required percentage is achieved
- Modified voice taunt menu key to also hide the menu
- Modified translations to not print empty lines in the chat console
- Modified freecam to not have the camera shake when heavy weapons are fired
- Modified the chat's nickname Tab-completion to cycle through names
- Modified the chat's nickname Tab-completion can be used without even typing anything, or with a substring in the middle of the nick
- Fixed health bar shows empty if health health exceeds limit #491
- Fixed ban on bots in singleplayer mode should return a kick message
- Fixed chat message displayed above the wrong player #417
- Fixed Player ID for team 0 displayed incorrectly #205
- Fixed the chat's nickname Tab-completion can complete a nickname mid-sentence
- Fixed knife colliding against position where someone had died #390
- Fixed some keys couldn't be assigned to the scroll wheel
- Fixed asymmetry in walking down slopes depending on facing direction and movement direction
- Fixed the character vibrating when standing still on flat polygons, which would trigger MovementAcc
- Fixed previous song playback on start being out of bounds
- Fixed the LAW's startup delay to be a bit less unreliable
- Fixed scoreboard not shown at the end of a demo playback when the map changed
- Fixed freecam key could be held down to make the cursor jerky
- Fixed rolling to quicker and less awkwardly transition into crouching
- Fixed throwing the flag could be difficult when close to polygons #166
- Fixed some possible memory leaks
- Fixed unable to get a ban reason in case of HWID ban #143
- Fixed server's possible cheating vote kicks no longer permanently ban players #246
- Fixed vote kick turning into a permanent ban #478
- Fixed kicking player when vote percentage is above 100% #522
- Fixed vote exploitable by leaving the game #204


Soldatserver 2.7.8の変更点:
- Added SC3 function StrToDateTime(const S: string): TDateTime;
- Added SC3 event TGame.OnTCPCommand(Ip: string; Port: Word; Command: string): Boolean;
- Added SC3 event TActivePlayer.OnKitPickup(Player: TActivePlayer; Kit: TActiveMapObject)
- Added SC3 event TActivePlayer.OnFlagDrop(Player: TActivePlayer; Flag: TActiveFlag; Team: Byte; Thrown: Boolean)
- Added SC3 procedure TActivePlayer.WorldText(Layer: Byte; Text: string; Delay: Integer; Color: Longint; Scale, X, Y: Single)
- Added SC3 procedure TPlayers.WorldText(Layer: Byte; Text: string; Delay: Integer; Color: Longint; Scale, X, Y: Single)
- Added SC3 procedure TGame.TOnAdminConnect(Ip: string; Port: Word)
- Added SC3 procedure TGame.TOnAdminDisconnect(Ip: string; Port: Word)
- Added SC3 procedure TActivePlayer.SetVelocity(VelX, VelY: Single)
- Added SC3 function TGame.TOnAdminCommand(Player: TActivePlayer; Command: string): boolean
- Added SC3 function TGame.TOnTCPMessage(Ip: string; Port: Word; Text: string): boolean
- Added SC3 function TMap.CreateBulletVector(A, B: TVector; HitM: Single; sStyle: Byte; Owner: TActivePlayer): Integer
- Added SC3 function TMap.CreateBullet(X, Y, VelX, VelY, HitM_ Single; sStyle: Byte; Owner: TActivePlayer): Integer
- Added SC3 function Distance(X1, X2, Y1, Y2: Single): Single
- Added SC3 property TActivePlayer.IsAdmin (read write - Boolean)
- Added SC3 property TGame.CurrentMap (read only - string)
- Added SC3 class TMapsList (accessible over global variable "Game.MapsList")
- Added SC3 procedure TMapsList.AddMap(Name: string)
- Added SC3 procedure TMapsList.RemoveMap(Name: string)
- Added SC3 function TMapsList.GetMapIdByName(Name: string): Integer
- Added SC3 property TMapsList.Map (read only - array of string)
- Added SC3 property TMapsList.CurrentMapId (read write - Integer)
- Added SC3 property TMapsList.MapsCount (read only - Integer)
- Added SC3 class TGlobal (accessible over global variable "Global")
- Added SC3 property TGlobal.DateSeparator (read write - string)
- Added SC3 property TGlobal.ShortDateFormat (read write - string)
- Added SC3 class TActiveMapBullet (accessible over global Byte array "Map.Bullets")
- Added SC3 function TActiveMapBullet.GetOwnerWeaponId: Integer
- Added SC3 property TActiveMapBullet.ID (read only - Byte)
- Added SC3 property TActiveMapBullet.Active (read only - Boolean)
- Added SC3 property TActiveMapBullet.X (read only - Single)
- Added SC3 property TActiveMapBullet.Y (read only - Single)
- Added SC3 property TActiveMapBullet.VelX (read only - Single)
- Added SC3 property TActiveMapBullet.VelY (read only - Single)
- Modified SC3 type TOnKillEvent declaration to procedure(Killer, Victim: TActivePlayer; BulletID: Byte)
- Modified SC3 type TOnTCPMessageEvent declaration to procedure(Ip: string; Port: Word; Message: string)
- Modified request game log line from "IP:PORT requesting game..." to "IP:PORT|HWID requesting game..."
- Modified SC3 procedure name TActivePlayer.Forward altered to TActivePlayer.ForwardTo
- Modified SC3 type TOnRequestEvent declaration to function(Ip, Hw: string; Port: Word; State: Byte; Forwarded: Boolean; Password: string): Integer
- Modified SC3 type TOnDamageEvent declaration to function(Shooter, Victim: TActivePlayer; Damage: Integer; Bullet: TActiveMapBullet): Integer
- Fixed DrawText result does not hide after server change #562
- Fixed TOnWeaponChangeEvent does not hold valueable data #582
- Fixed TActiveObject's Style is 0 (Flags) #584
- Fixed TPlayer.OnFlagDrop Flag.ID can't be accessed or duplicates #585
- Fixed Player.Alive := FALSE deals damage (doesn't always kill) #586
- Fixed MovePlayer causes players to drop weapons and flags randomly #142
- Fixed MovePlayer randomly kills and respawns player #247
- Fixed Server refuses client if MovePlayer is used on connection #587
- Fixed SC3 TMapObject.Style results to be the same as in wiki
- Fixed SC3 using Game.OnRequest crashes server
- Fixed SC3 Variable Game.VotePercent is always set up on 0 #532
- Fixed SC3 Player.Ban always bans for 0 minutes #576
- Fixed OnVoteMap/OnVoteMapStart events are not working as intended #550
- Fixed SC3 - OnWeaponChange does not provide changed weapon information #577
- Fixed SC3 - TPlayer.OnKill/TPlayer.OnDamage - WeaponType is unpredictable #356
- Fixed TActivePlayer.BigText with layer 0 causes WriteConsole behaviour #400
- Fixed SC3 StrToDate doesn't work as intended #401
- Fixed /recompile <script> hangs up admin client #578
- Fixed SC3 Strange RayCast values when walking "into" the wall #395
- Fixed DELMAP crashes server #410
- Fixed command delmap to also check for first map on mapslist
- Fixed SC3 some server crashes after unhandled exception
- Fixed SC3 some function results could be ignored in some cases


通常モードの武器の変更点:

Deagles      fireinterval +1
HK MP5       push +1
Steyr        push +1
Spas         push +1
M79          push +30
Minigun      dmg -1
Socom        dmg +1
LAW          push +20


リアルモードの武器の変更点:

HK MP5       spread +1
Ruger        dmg +2


マップの変更点:
-

ダウンロード:
Soldat 1.6.8 Full
Soldat 1.6.8 Patch (for 1.6.7 only)

Server 2.7.8 Full
Server 2.7.8 Patch (for 2.7.7 only)


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14-05-02

SOLDAT1.6.7リリース!

嬉しいお知らせです: Soldat 1.6.7が公開されました!

本バージョンの公開はビルドスクリプトの関係で予定より遅れてしまいました。
そのほとんどがバグ修正ですが、新機能の追加も含まれています。

ベータテスター、本リリースの手助けとなってくれた皆さん、Soldat開発チームのメンバーに深く感謝いたします。

こちらが本バージョンのハイライトになります:

新しい背景ポリゴン(公式マップには未実装)


移動時にカーソルがサイズ変更される

You can find the download links at the end of this post.

The changelogs:
Soldat 1.6.7 changelog:
- Added new background polygon types: "Background" and "Background Transition"
- Added visualization of the player's MovementAcc by scaling the cursor
- Modified the lobby's player count column to not include bots
- Modified bullets to now take into account the weapons' BulletPush when pushing objects (flags, kits, loose guns)
- Modified removed TeamSpeak 2 support
- Modified vertical jumps by making it easier to do smaller jumps by letting go early
- Modified pressing Jump quickly followed by a direction should side jump you if the vertical jump hadn't yet begun
- Modified side jump speed to be the fastest when facing the direction you're moving in #170
- Modified behavior when changing movement direction to hopefully not mess up advanced moves possible in 1.6.5, yet behave consistently in both directions
- Modified the two spent Desert Eagle shells to be ejected with different velocities
- Modified the player's current MovementAcc to be more intuitive to predict
- Modified spectator and demo view to hide the inactive parts of the interface
- Modified demo playback to allow freecam by default
- Modified decreased the freecam deadzone again to make the sudden speed jump less abrupt #277
- Modified accumulated bink and selfbink to get diminishing returns faster, making it harder to reach ridiculous amounts
- Modified cursor scaling from inaccuracy effects to grow faster between smaller values, and slower between higher values
- Modified BulletSpread to have less effect when crouched and moving, and even less when proned and moving
- Modified player looking direction to be sent to the server more frequently
- Modified cursor to be visible during game pause #460
- Fixed bullets could only push one object (flags, kits, loose guns) at once
- Fixed bullets could push an object (flags, kits, loose guns) multiple times in an instant, giving huge push
- Fixed HTF incorrectly used some INF flag messages (referring to the Objective instead of the Yellow Flag)
- Fixed finishing a roll animation while airborne and with the crouch key still pressed, you would air-squat awkwardly and not be able to throw grenades
- Fixed ctrl+tab and ctrl+shift+tab active tab highlighting issue #451
- Fixed an animation glitch when holding Jump while a backflip animation ends
- Fixed players with bink weapons couldn't bink themselves
- Fixed explosives could bink team mates #398
- Fixed bink didn't work in non-team based game modes
- Fixed team mates could bink each other with explosives even though FriendlyFire was off
- Fixed the player's current MovementAcc being erratic when the player was transitioning between animations and grounded/in-air
- Fixed sniper scope cooldown could be bypassed by triggering an overriding animation
- Fixed camera jumping back and forth between the cursor and the map's center when looking outside map bounds
- Fixed camera not resetting to center when joining a new game
- Fixed freecam camera wasn't completely still when the cursor was inside the center deadzone #277
- Fixed camera not resetting to center when viewing above map bounds
- Fixed empty server_info setting in servers soldat.ini makes client display weird chars in F1 menu
- Fixed team menu keyboard input blocked if opening it using the cursor #428
- Fixed pressing an unmapped number when selecting a team causes no team to be joined and the menu disappears #388
- Fixed unable to toggle the weapon menu when carrying less than two weapons #181
- Fixed custom values of MovementAcc and BulletSpread didn't show differences properly in the weapon selection menu
- Fixed flags in CTF and INF game modes weren't using their flag texture
- Fixed clients' keys would act slightly "sticky" in online games, not resetting the controls every tick
- Fixed server didn't notify players about all key events from other players
- Fixed flag was thrown in a direction that was at least 16 milliseconds old #132
- Fixed side jump speed was slightly lower when facing right #170
- Fixed reloading Spas-12 when gun is empty now waits for fire interval delay to finish first #161 #365
- Fixed no longer able to simultaneously fire and reload Spas-12 while prone #474
- Fixed /victory sound only plays once at the end of a round in survival DM/RM #291
- Fixed cannot delete server with two pipe chars from favorites
- Fixed players that needed to download the upcoming map spawned using the previous map's spawn points, as well as seeing other glitches #239
- Fixed players that needed to download the upcoming map would be disconnected before seeing the final scoreboard
- Fixed incorrectly spawning with/without a parachute after going outside map bounds
- Fixed readonly.txt didn't do what it advertised #279
- Fixed readonly.txt didn't contain an updated list of maps and sceneries #95


Soldatserver 2.7.7 changelog:
- Added soldatserver cannot be run as root on linux
- Added SC3 TScriptMap.SetMap(NewMap: string);
- Modified removed ASE Protocol support as it is dead since 2008
- Modified removed nrservice support
- Fixed SC3 - Broken AddSpawnPoint #541
- Fixed Game.Teams[ i ].OnJoin is replacing Game.OnJoin and is not working as intended #415
- Fixed Server freeze after Players[ID].Alive := FALSE; #396
- Fixed OnJoinTeam does not remove players from their old team in ScriptCore
- Fixed SC3 - Event OnVoteMapStart isn't called by /votemap command #443
- Fixed SC3 - Wrong values of TGame.TimeLeft #377
- Fixed OnJoinTeam not called for bots
- Fixed SC3 global variable Game.Teams is empty after recompile #516


Weaponmod changes:

Deagles      fireinterval +1
HK MP5       spread +1, push -2
Ak           dmg +7, fireinterval +1, spread -1, push +2
Steyr        dmg -1, push -2
Spas         push -3
Ruger        dmg +1, push +4
M79          push +60
Barrett      startup +2, moveacc -1, push +31
Minimi       push -2
Minigun      push -2
Socom        dmg -1
Knife        push +300
LAW          push +50
Flamethrower push +40



Map changes:
CTF

Rotten
Fixed missing scenery amb_fog_ground-sk_soft.png


Downloads:
Soldat 1.6.7 Full
Soldat 1.6.7 Patch (for 1.6.6 only)

Server 2.7.7 Full
Server 2.7.7 Patch (for 2.7.6 only)


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13-10-13

SOLDAT1.6.6リリース!

It is finally done! The next version of Soldat is ready: Soldat 1.6.6!

This time most of the changes are fixes.
There are some movement related changes you want to know and learn though.
We also made sure you can change the interface scaling in the config for players who didn't like interface scaling change.

Here some highlights of this version:

New scale interface option in config



You can now throw grenades from team-collide polygons




New only flag-collides polygon type




New roll out of prone move



You can find the download links at the end of this post.

The changelogs:

Soldat 1.6.6 changelog:
- Added the ability to roll out of prone when on ground
- Added scale interface option to config
- Modified made self-bink halve accumulation rate anytime when crouched or proned, and not only when staying still
- Modified the unprone animation to be "slippery" so you don't lose momentum when touching ground with it
- Modified decreased the freecam movement deadzone so the sudden speed change won't be as abrupt
- Modified jumping and side-jumping out the unprone animation to be quicker and smoother
- Modified the unprone animation to only take half as long
- Fixed pressing both [ left ] and [ right ] movement keys should move you in the first direction pressed #380
- Fixed incompatible test and release versions are visible when requesting lobby
- Fixed your own player name being displayed below you when your cursor is at the edge of the screen
- Fixed pressing multiple conflicting keys (reload, throw grenade, throw weapon, change weapon) should only perform the latest key pressed
- Fixed players appearing to be in a prone position when they weren't #326
- Fixed player's momentum often vanishing when coming out of a roll #369
- Fixed proning and unproning would interrupt the Spas' reload #379
- Fixed unproning would interrupt the weapon throwing animation
- Fixed unproning would interrupt the knife throwing animation #307
- Fixed proning and unproning would interrupt the weapon switching animation #317
- Fixed faster weapon switching glitch when pressing both [change weapon] and [throw weapon] keys
- Fixed camera for spectators moved to top-left on map change #31 #373
- Fixed spectator camera still trying to follow kicked player #33
- Fixed spectator camera still trying to follow player that switched to spectator #34
- Fixed spectator camera defaulting to top-left in single player
- Fixed spectator camera defaulting to top-left when looking outside map bounds
- Fixed freecam didn't move smoothly in widescreen #277
- Fixed player names weren't centered in spectator mode
- Fixed off-screen teammate names weren't positioned correctly
- Fixed player indicator visible in the map's top-left corner when you're spectating
- Fixed OSX servers are displayed as Windows servers in Servers List
- Fixed team mates could be binked under some circumstances #398
- Fixed cannot join spectator team through ESC menu on Windows servers #408
- Fixed controls momentarily locking when throwing knife in online games #383
- Fixed knife throw while airborne would make it impossible to do a subsequent backflip in online games #314
- Fixed grenades couldn't be thrown when inside "only team player collides" polygons #123
- Fixed grenades couldn't be thrown when inside "flagger collides", "non-flagger collides" and "flag collides" polygons
- Fixed momentum being lost or not being able to immediately sidejump as a roll or backflip animation ends
- Fixed momentum being lost or not being able to immediately sidejump as an unprone animation ends
- Fixed not being able to immediately sidejump out of crouch


Soldatserver 2.7.6 changelog:
- Added quit message for SIGTERM and SIGQUIT signals
- Modified the unprone animation to only take half as long
- Modified jumping and side-jumping out the unprone animation to be quicker and smoother
- Fixed pressing ctrl-c multiple times doesn't shutdown server when threads are still running on windows
- Fixed server crash when when downloading files #402
- Fixed TScriptTeam events wrongly exported
- Fixed GetPlayerStat(id,'primary') and PrimaryNum are the same IDs (#374)
- Fixed Map.Objects index span is limited to 32 (#381)
- Fixed debug=2 setting in soldat.ini crashes soldatserver #394


Weaponmod changes:

Deagles      dmg -3(181), reload -3(87), push +2(44)
HK MP5       dmg -1(101), spread -2(13)
Ak           push +2(22)
Steyr        dmg -1(72), reload +10(125), spread +2(7), push -1(22)
Barrett      dmg -50(495), bink -5(65)
Minimi       dmg -1(85), moveacc -1(3), spread +1(6)
Minigun      dmg +1(50)
Socom        dmg -1(149)



Map changes:
CTF

Cobra
- Modified confusing scenery
- Modified moved lighting scenery to back
- Fixed several polygon bugs
- Fixed invisible polygons not matching visible ones

Crucifix
- Modified background color slightly lighter to make better contrast in the bottom
- Modified darkened a little the white barbwires
- Modified top and bottom colliders set from front to middle
- Fixed lowered spawn points to prevent fall damage in realistic mode
- Fixed large pillars set to back because they where too easy to hide players

Division
- Fixed polybugs near the flags and one in the lower route

Equinox
- Fixed lots of polybugs

Guardian
- Modified polies now match the scenery just below the spawns
- Fixed polybug when going from down route to middle near bravo flag
- Fixed polybug in the edges of the bridge
- Fixed polybug in the central island (polies where duplicated)
- Fixed poly coloring near the flags

ctf_Laos
- Fixed two polygon bugs

Rotten
- Fixed some polybugs
- Fixed the bridge
- Fixed death pitch scenery

NEW:
- ctf_Wretch


DM

Tropiccave
- Modified map was remade


INF

Warehouse
- Added Loner remake



Downloads:
Soldat 1.6.6 Full
Soldat 1.6.6 Patch (for 1.6.5 only)

Server 2.7.6 Full
Server 2.7.6 Patch (for 2.7.5 only)


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13-08-04

SOLDAT1.6.5リリース!

Soldatの次バージョンの公開を喜んで発表します: Soldat 1.6.5です!

本リリースでは1.6.4以前のバグ修正がメインとなっています。
できるかぎり早い公開を目指しました。


新バージョンのバグ修正の概要です:


ctf_Dropdownで発生するAccess violationエラーの修正



プレイヤーが密集しているとき、銃撃を受けたプレイヤーとは違うプレイヤーがダメージを受けるバグの修正



24番目のプレイヤー名が表示されないバグの修正
4:3以外の解像度で大きいサイズのメッセージが正しくサイズ調整されないバグの修正



ダウンロードリンクは当記事の一番下にあります。

Soldat 1.6.5の変更点:
追加 - Windows 8以降でフルスクリーンモードを使用すると発生する黒画面の応急処置
変更 - soldat.ini中のScale_Interface=0が無課金のプレイヤーでも使用できるように(#338)
変更 - Scale_Interfaceのデフォルト値を有効状態に
変更 - プレイヤーの身体を貫通した弾丸の速度を90%から75%に低減
修正 - ウィンドウモードで、ゲームを最小化後復帰させると旗やアイテム箱が黒くなるバグ
修正 - Realisticモードで、弾のみが通過しないポリゴンの向こうのプレイヤーが見えない問題(#348)
修正 - クライアントサーバ上で小さすぎるadminやremoteIPが原因で発生するエラー
修正 - Scale_Interface=0が設定されていても照準やプレイヤー指示カーソルがサイズ変更されるバグ(#336)
修正 - ボーナスアイテムのパワーアップの残り時間が表示されない問題(#351)
修正 - プレイヤーが密集しているとき、銃撃を受けたプレイヤーとは違うプレイヤーがダメージを受けるバグ
修正 - 弾の貫通直後の当たり判定
修正 - 4:3以外の解像度で大きいサイズのメッセージが正しくサイズ調整されないバグ(#174)
修正 - ミニマップ上に表示されるプレイヤーと旗の位置(#221)
修正 - パラシュートによって発生するaccess violations(#340)
修正 - 24番目のプレイヤー名が表示されないバグ(#140)
修正 - ナイフを投げるとき操作が効かなくなるバグ(#287)
修正 - キック投票のメッセージを入力中、Escメニューの1,2,3,4のショートカットが動作してしまう問題(#349)
修正 - !,@,#,$ (1,2,3,4上の文字)がEscメニューで動作する問題
修正 - チーム分けのないゲームモードのとき、Escメニューのチーム選択キーが動作しない問題(#366)
修正 - TDMにおいて、Escメニューのチーム選択キーを使用すると自動的にDeltaチームになる問題


Soldatserver 2.7.5の変更点:
追加 - SC3 APIにFormatFloatを追加
変更 - PacketRate_Adjustingオプション(プレイヤー数が少ないとき送信速度を上昇させる)をサーバ上で常に有効状態に
変更 - プレイヤーの身体を貫通した弾丸の速度を90%から75%に低減
変更 - 弾のパケットを二重に検知したとき、切断するのではなくパケットを破棄するように
修正 - soldatserverのデーモンモード(#332, #343)
修正 - /recompile コマンドで、キューから古いスクリプトが削除されなかった問題
修正 - /recompileコマンドがメモリをリークさせる問題(#344)
修正 - チームパラメータがない状態で/addbotコマンドを使用するとランダムなチームにbotが追加される問題
修正 - SpawnObject()とGetObjectStat()で異なるオブジェクトスタイル(#346)
修正 - プレイヤーが密集しているとき、銃撃を受けたプレイヤーとは違うプレイヤーがダメージを受けるバグ
修正 - 弾の貫通直後の当たり判定
修正 - server管理者が正しくパッチを当てていないときに発生するflood kick(#341)
修正 - OnWeaponChangeが1回ではなく3回動作するバグ(#355)
修正 - OnPlayerDamage() とOnPlayerDamageEx()で、対象が死亡時にもダメージを記録する(#347)
修正 - /recompileコマンドがサーバをクラッシュさせる問題
修正 - OnKill - WeaponTypeのバグ(#356)
修正 - 観戦者枠が満員にならないバグ


Weaponmodの変更点:
Normal:

Changes from 1.6.4 -> 1.6.5
Deagles      dmg -2
HK MP5       dmg -2
Ak           dmg -1
Steyr        dmg -2
Spas         dmg -1
Barrett      moveacc +1

Realistic:

None!


Mapの変更点:
CTF

Ash, B2b, Blade, Death, Equinox, Guardian, Hormone, IceBeam, Kampf, Lanubya, Laos, MFM, Maya, Nuubia, Raspberry, Rotten, Ruins, Run, Scorpion, Snakebite, Steel, Triumph, Viet, Voland, X
変更 - 復活時に異なる武器を装備するバグの応急処置として、復活地点を同じ高さに移動した

Crucifix
修正 - Realisticモードにおいて落下ダメージを防ぐために復活地点を低くした


ダウンロード:
Soldat 1.6.5 Full
Soldat 1.6.5 Patch (for 1.6.4 only)

Server 2.7.5 Full
Server 2.7.5 Patch (for 2.7.4 only)


新バージョンについてsoldatforumsでぜひ議論してください



13-07-23

SOLDAT1.6.4リリース!

お待ちかねのSoldat 1.6.4を公開します。
予定より遅くなりましたが、ついに完成しました!
多くのバグ修正や素晴らしい追加要素満載となりました。

新バージョンの概要をご覧ください:


スムーズなオンラインプレイや当たり判定の向上のために、ネットコードを改良しました。
破損したパケットの検出や、不規則なリジョインのバグも修正しました。



旗投げと旗飛ばしの物理計算を改良しました。



バク転中や回転中でもチェーンソーで攻撃できるようになりました。



「ゲームへ参加」タブのサイズを改良しました。



カスタム解像度が課金しなくても使えるようになりました!



武器MODの改良として、武器属性を新規追加しました。



ゲーム中のショートカットメニューを追加しました。



"Game Server IP:"のテキストをクリックすることで、soldatのリンクをクリップボードにコピーできるようになりました。



デモ及びスクリーンショットのファイル名に、マップ名・日時が記載されるようになりました。



OS X用のsoldatserverを追加しました。



今バージョンの開発を助けていただいた方々に感謝の意を表します:
 非常に多くのバグ修正をしていただいたskoskav氏
 scriptcoreに熱心に取り組んでいただいたFalcon氏
 ネットコードの改良及び全般的に開発を助けていただいたFryer氏
 ハードウェアID関連の変更及び非常に困難なバグ修正をしていただいたzakath氏
 開発状況がわかるようにbotを作成していただいたjrgp氏
 フォーラム、公式サイト、wiki等のサーバのホストをしていただいたFliesLikeABrick氏
 マップのリメイクやポリゴンバグの修正をしていただいたAsDeEspada氏およびマップ開発チーム
 バグ記録サイトの管理をしていただいたBistoufly氏
 具体的な開発にあたって重要な助言をしていただいたMr氏
 翻訳チームの統括をしていただいたevh0氏
 最新のSoldatの翻訳をしていただいた翻訳チーム
 様々なテストをしていただいたベータチーム
 バグ記録サイトにバグを投稿していただいた皆さん
 素晴らしいSoldatサーバの管理者たち
 MMが望んだとおり、長年サポートしていただいているSoldatプレイヤー及びコミュニティ


ダウンロードリンクは当記事の一番下にあります。

以下は変更点の詳細です。

Soldat 1.6.4の変更点:
追加 - BulletSpread(WMの属性値。DeaglesとSpasの弾の広がりを制御する。他の武器においては、基礎的な集弾のしにくさ)
追加 - プレイヤーの動きを滑らかにするために、異常な移動の情報をチェックするようにした
追加 - サーバのFiltersBoxの位置がウィンドウのサイズによって変わるようにした
追加 - FormatFloat(#15のバグ修正のためのscript関数)
追加 - Join Game(他のゲームへ参加)タブの横方向のサイズ/位置の制御
追加 - Join Game(他のゲームへ参加)タブの縦方向のサイズ/位置の制御
追加 - Push(WMの属性値。着弾時の弾の速度と合わせて、目標をどれぐらい「押す」かに影響する。)
追加 - Join game(他のゲームへ参加)タブのGame Server IP:ラベルをクリック時にsoldat://のリンクをクリップボードにコピーするようにした。
追加 - サーバリストの色づかい
追加 - ポリゴンのタイプ(旗持ちのみ通れないポリゴン、旗持ちのみ通れるポリゴン、旗のみ通れないポリゴン)
追加 - ゲーム内のEscメニューのショートカットキー(1, 2, 3, 4)
追加 - サーバリスト中のデフォルトのゲームモードでないサーバはグレーで表示されるように
追加 - スコアボードのオプション、OldScoreBoard: 2が旧タイプ、3が新タイプ
追加 - 「不発弾」を防ぐための弾丸及び爆発のプッシュの待機時間
追加 - 終了メニューの番号
追加 - InheritedVelocity(WMの属性値。着弾時の弾丸の速度をプレイヤーがどのくらい引き継ぐかを制御する。)
変更 - Chainsawの刃全体でダメージを与えられるように(これまでは刃先のみ)
変更 - Desert EaglesとSpasの通信(ゲーム上のすべてのPCで、同じ「擬似的な」ランダムな弾の広がりを生成するように)(#260)
変更 - 部分的な変更をサポートするWMの読み込み
変更 - WMの読込時、読み込み不可能な値があるときエラーを生成する
変更 - 元の設定値より高いbink(ブレ)になるにつれ、蓄積されるbinkの値が小さくなるように
変更 - botが壊れているとき、エラーを生成する
変更 - autodemo(自動デモ録画)で全てのものが録画されるように
変更 - 着弾時に、bink(ブレ)がリセットされるのではなく蓄積されるように
変更 - botも静止時のアニメーションをするように
変更 - 弾丸の当たり判定のチェック(弾丸速度に比例して弾の大きさを調整する)
変更 - 弾が身体を貫通するとき、ダメージが減衰しないように
変更 - 回転中、武器変更時にもchainsawの攻撃・リロードができるように
変更 - chainsawで肉を切っている時、スクリーンを揺らす
変更 - 現在のプレイヤー数によって、クライアント側とサーバ側が使用するパケット速度を調整する
変更 - "Dummy=1"オプションのとき、クライアント側でもダミーのbotを生成できる
変更 - より正確な当たり判定のため、クライアント-サーバの同期方法を変更
変更 - cursor.bmpが16x16でない場合でも、カーソルが正しく中心に表示されるように(16x16以外でもサイズは2のべきでなくてはならない)
変更 - サーバリスト中のHotTrack機能を停止(サーバの選択時でマウスポインタを乗せたとき)
変更 - フリーカメラおよびデモ再生時のスクリーンの揺れを停止
変更 - バグを防ぐために、グレ投擲キーを押し続けても一つのグレネードしか投擲しないように(#180)
変更 - 弾のばらつきについて、「経路を設定」するのではなく、より均等に広がるように
変更 - グレネードを投げるために必要な、グレ投擲キーを押す最小時間を7%長くした
変更 - 上部及び左部のスペースを確保するためにサーバのFiltersBoxを移動
変更 - サーバリストの更新時の待ち時間を減少
変更 - config.exeのグラフィックタブの"This option will be available after registering"(課金するとこのオプションは利用可能です)のラベルを削除
変更 - ロビーのブラックリストの設定を削除
変更 - 無課金者の解像度の制限を撤廃
変更 - Mp3Listのiniの設定をMusicListに名称変更
変更 - mp3フォルダをmusicフォルダに名称変更
変更 - mp3list.txtをmusiclist.txtに名称変更
変更 - スクリーンショットとデモのファイル名がYYYY-MM-DD_HH-NN-SS_MAPNAME_TYPEの形式に
変更 - self-bink(連射時のブレ)が単発系武器でも作用するように(#261)
変更 - self-bink(連射時のブレ)が4発目から作用するのではなく2発目から作用するように
変更 - 発射される弾丸の速度がわずかにランダムに変化するように
変更 - 発砲時のプレイヤーの速度によって発射される弾丸の速度が変わるように
変更 - チームごとに通れるポリゴンのタイプが、旗持ちでも通れるように(#192)
変更 - Alt+F3で表示される接続情報の内容と表示位置
変更 - 武器の投擲がプレイヤーの速度に影響される
変更 - プレイヤーが向いている方向に武器を投げるように
変更 - bink/self-bink(被弾時/連射時のブレ)とmoveacc(移動時のブレ)が同時に作用するように
変更 - イントロのデモ
修正 - AlphaとBravoの旗が正しく対称に配置されなかった問題(alphaの旗がひっくり返っていた)
修正 - Chat-FloodのBANの有効時間が20分と表示されていたのに実際は5分だった問題(#244)
修正 - Soldat Cliker使用時のDirectX Graphicsエラー(#201)
修正 - カスタムWMの使用時の武器選択メニューに表示されるFireIntervalの値が十倍大きく表示されていた問題
修正 - キルログの有効時にlogsフォルダがない場合のI/O 103エラー(#240)
修正 - 透明人間バグ
修正 - サーバリストの更新後にロビーサーバの接続が開き続ける問題(#254)
修正 - 敗北チームのパケットエラー
修正 - PacketRate_Adjusting=1が全くadjustせずに、さらに多くのラグを発生させていた問題
修正 - 始点と終点がポリゴン内にある場合、RayCastがfalseを返していた問題(#119)
修正 - 再生機器がないのに登録されている場合、Soldatがクラッシュする問題
修正 - MODを使用してゲームをスタートしたとき、インターフェイスの画像が正しく描画されない問題(#198)
修正 - Spasの発砲時、常に最初の弾丸がまっすぐ飛んでいた問題
修正 - リロード中に発砲ボタンを押し続けることでStartUpTimeを回避できていた問題(#264)
修正 - 回転及び武器変更によりStartUpTimeを回避できていた問題(#264)
修正 - 再生機器がないのに登録されている場合のaccess violation
修正 - 武器変更のアニメーション時に武器を投げることが出来た問題(#129)
修正 - スコアボードのcap数が表示されないバグ(#49)
修正 - 弾の速度が装備中の武器の速度と同じ時の弾の当たり判定
修正 - 縦方向の弾によるプッシュが正しく動作するように
修正 - 他の復活中のプレイヤーが近くにいると弾が当たらなかった問題
修正 - 弾の方向に必ずしも人形をプッシュしていなかった問題
修正 - 速度が小さくても弾が貫通していた問題
修正 - タバコのアニメーションがサーバに負荷を与えていた問題
修正 - ブレているときに照準が中心にこなかった問題
修正 - ブレているときにスナイパーラインを使用していると、照準が正しくサイズ変更されない問題
修正 - ブレているときにチームメイトや敵に照準を合わせていると、照準が正しくサイズ変更されない問題に
修正 - ブレているときにスナイパーラインを使用していると、カーソルがスムーズにサイズ変更されない問題
修正 - 名前の最初に空白があるとMajorにプレイヤー名がリセットされる問題(#208)
修正 - デモ再生時のサウンドエラー(#271)
修正 - 特定のFireIntarvalの値のとき、発砲アニメーションがでたらめな方向に動作していた問題
修正 - 正しい方向に旗が投げられなかった問題(#176)
修正 - 動作中のアニメーションの影響で、グレネードが明後日の方向に飛んでいた問題
修正 - 静止中のアニメーションが動作しなかった問題
修正 - 静止中のアニメーションの動作時にプレイヤーの操作ができなくなる問題(#206)
修正 - リロード後の異常なブレ
修正 - 旗投げのキー設定がGキーではなくジャンプ+伏せボタンに設定される問題
修正 - インストーラーの追加タスクのアイコンのテキスト
修正 - WMの変更時、Realisticモードでの武器選択メニューのWM値がノーマルモードのものになっていた問題(#262)
修正 - 武器のスパム
修正 - うつ伏せ及びリロード時に動けなかった問題(#188)
修正 - 武器選択メニューが非表示だとマップのスタート時にショートカット番号で武器を選択できなかった問題(#270)
修正 - 他のプレイヤーと同時に弾が着弾すると、弾が貫通しなかった問題
修正 - チームごとに通れるポリゴンの内部にいるときのプレイヤーと落ちている武器のワープ(#191)
修正 - プレイヤーのランダムなサーバーへの入室(#85)
修正 - サーバーが弾の水平方向の速度を誤検知するために発生するDesert Eaglesの当たり判定の問題
修正 - 薄い壁をグレネードが通り抜ける問題(#163)
修正 - 二番目のDesert Eagleの弾がクライアント間で正しく同期しない問題
修正 - self-bink(連射時のブレ)の動作
修正 - 動作中のアニメーションに影響を受けて照準の方向に弾が飛ばない問題(#210)
修正 - 頭が天井にぶつかっている時の跳弾及び発砲できない問題(#186)
修正 - 特定の角度からの弾の当たり判定の問題
修正 - CPU負荷率が高いときのサウンドのラグ
修正 - リロード中に弾倉を正しく排出しなかった問題
修正 - FireIntervalの値が5以下のときの発砲時、サーバにその状態が正しく伝達されなかった問題(#141)
修正 - CTFのスコアボードに各チームの人数が正しく表示されなかった問題(#20)
修正 - /loadwepコマンドの使用後にサブ武器の成績が更新されなかった問題
修正 - イントロが開けなかったとき、デモの音楽が再生し続ける問題
修正 - デモの再生に失敗し、join game(他のゲームへ参加)タブが見えているとき、start game(ゲームを開始)タブがアクティブになる問題
修正 - 高解像度時のスムーズなカーソルの動作
修正 - 高解像度時のマウスカーソルのサイズ変更
修正 - スクリーンの縁にマウスカーソルが移動しない問題
修正 - 高解像度時のプレイヤー指示カーソルの位置
修正 - 旗、アイテム、落ちている武器などのオブジェクトに発砲するとランダムな方向または高速で飛んでいく問題
修正 - ナイフ投げバグ
修正 - ポリゴンに旗がつっかえないように
修正 - 旗投げバグ
修正 - プレイヤーの速度がより正確に旗投げに影響するように
修正 - 死亡時のサウンドの再生(#284)
修正 - 武器選択メニューの表示時にshift+7を押すと武器が選択されてしまう問題(#243)
修正 - 障害物にM79、LAW、Flame Arrowを当てるとグレネードの爆発効果音が再生される問題(#153)
修正 - サーバのフィルターオプションのゲームモード名が正しく翻訳されない問題
修正 - ワイドな解像度のとき、スコープがただしく水平方向にズームされない問題(#165)
修正 - 伏せを始めると武器投げアニメーションがリセットされる問題(#268)
修正 - F1メニュー中のデモ録画のテキストラインが他のテキストとかぶる問題
修正 - F1メニュー中の勝利チームの結果テキストが他のテキストとかぶる問題
修正 - グレネードによる加速直後に正しく弾の当たり判定が行われない問題
修正 - ボーナスアイテムの有効時間の横のボーナス名の翻訳(#321)


Soldatserver 2.7.4の変更点:
追加 - OnRequestGameスクリプト関数におけるパスワードのパラメータ
追加 - ScriptCoreへDeactivateServerイベントを追加(スクリプトを読み込んでいない状態で呼び出せる)
追加 - OnRequestGameスクリプト関数におけるパスワードのパラメータ
追加 - scriptcore 3 alphaのサポート
追加 - scriptcore 2 へDeactivateServerイベントを追加
追加 - BulletSpread(WMの属性値。DeaglesとSpasの弾の広がりを制御する。他の武器においては、基礎的な集弾のしにくさ)
追加 - プレイヤーの動きを滑らかにするために、異常な移動の情報をチェックするようにした
追加 - scriptcoreへDrawTextEx関数を追加
追加 - FormatFloat(#15のバグ修正のためのscript関数)
追加 - OnGameEnd()イベント
追加 - Push(WMの属性値。着弾時の弾の速度と合わせて、目標をどれぐらい「押す」かに影響する。)
追加 - 全てのRayCast引数を制御できるRayCastEx関数をScriptCoreへ追加
追加 - ポリゴンのタイプ(旗持ちのみ通れないポリゴン、旗持ちのみ通れるポリゴン、旗のみ通れないポリゴン)
追加 - GiveBonus()へflamegodのボーナスを追加
追加 - 「不発弾」を防ぐための弾丸及び爆発のプッシュの待機時間
追加 - OnPlayerKillEx(Victim, Killer, Weapon: Byte); (Weapon String->Byte)
追加 - OnRequestGameEx(IP: String; Port: Word; State: byte; Forwarded: Boolean): Integer;
追加 - OnPlayerDamageEx(Victim, Shooter: Byte; Damage: Integer; Weapon: Byte): Integer;
追加 - DrawTextEx(Id, Num: Byte; Text: String; Delay: Integer; Colour: Longint; Scale: Single; X, Y: Integer)
追加 - SCRIPT_NAME定数をscriptcoreへ追加
追加 - InheritedVelocity(WMの属性値。着弾時の弾丸の速度をプレイヤーがどのくらい引き継ぐかを制御する。)
追加 - OS X用のsoldatserver
変更 - セーフモードがオフのときでもAppOnIdleTimerが使用可能に
変更 - Chainsawの刃全体でダメージを与えられるように(これまでは刃先のみ)
変更 - Desert EaglesとSpasの通信(ゲーム上のすべてのPCで、同じ「擬似的な」ランダムな弾の広がりを生成するように)(#260)
変更 - PlaySoundスクリプト関数は、.DownloadsSfxフォルダではなく.Sfxフォルダからファイルを選択して再生させるように
変更 - 部分的な変更をサポートするWMの読み込み
変更 - WMの読込時、読み込み不可能な値があるときエラーを生成する
変更 - 元の設定値より高いbink(ブレ)になるにつれ、蓄積されるbinkの値が小さくなるように
変更 - botが壊れているとき、エラーを生成する
変更 - 着弾時に、bink(ブレ)がリセットされるのではなく蓄積されるように
変更 - botも静止時のアニメーションをするように
変更 - 弾丸の当たり判定のチェック(弾丸速度に比例して弾の大きさを調整する)
変更 - 弾が身体を貫通するとき、ダメージが減衰しないように
変更 - 回転中、武器変更時にもchainsawの攻撃・リロードができるように
変更 - 現在のプレイヤー数によって、クライアント側とサーバ側が使用するパケット速度を調整する
変更 - より正確な当たり判定のため、クライアント-サーバの同期方法を変更
変更 - コンパイルの成功時にもヒントを表示するように
変更 - 弾のばらつきについて、「経路を設定」するのではなく、より均等に広がるように
変更 - グレネードを投げるために必要な、グレ投擲キーを押す最小時間を7%長くした
変更 - drawtextのレイヤーの使用可能数を3から255に増加
変更 - ロビーのブラックリストの設定を削除
変更 - dllファイルがない時やsyntaxエラー以外のスクリプトエラーが発生している時に、スクリプトを正しく表示するように
変更 - スクリプトエラーのテキスト及び該当列を表示するように
変更 - チームごとに通れるポリゴンのタイプが、旗持ちでも通れるように(#192)
変更 - 武器の投擲がプレイヤーの速度に影響される
変更 - プレイヤーが向いている方向に武器を投げるように
変更 - bink/self-bink(被弾時/連射時のブレ)とmoveacc(移動時のブレ)が同時に作用するように
変更 - 動作が非常に不安定な時、scriptcoreからthreadfucを除外
修正 - /pmコマンドがサーバをクラッシュさせる問題(#250)
修正 - /BANDWIDTHコマンドによるAccess violation(#212)
修正 - AlphaとBravoの旗が正しく対称に配置されなかった問題(alphaの旗がひっくり返っていた)
修正 - 透明人間バグ
修正 - 敗北チームのパケットエラー
修正 - OnWeaponChangeの動作不具合
修正 - 始点と終点がポリゴン内にある場合、RayCastがfalseを返していた問題(#119)
修正 - Spasの発砲時、常に最初の弾丸がまっすぐ飛んでいた問題
修正 - リロード中に発砲ボタンを押し続けることでStartUpTimeを回避できていた問題(#264)
修正 - 回転及び武器変更によりStartUpTimeを回避できていた問題(#264)
修正 - 値が無効なとき、StrToIntが例外を返さない問題(#83)
修正 - 1文字のとき、WriteConsoleがテキストを出力しない問題(#214)
修正 - 武器変更のアニメーション時に武器を投げることが出来た問題(#129)
修正 - スコアボードのcap数が表示されないバグ(#49)
修正 - 弾の速度が装備中の武器の速度と同じ時の弾の当たり判定
修正 - 縦方向の弾によるプッシュが正しく動作するように
修正 - 他の復活中のプレイヤーが近くにいると弾が当たらなかった問題
修正 - 弾の方向に必ずしも人形をプッシュしていなかった問題
修正 - 速度が小さくても弾が貫通していた問題
修正 - タバコのアニメーションがサーバに負荷を与えていた問題
修正 - コンソールのパラメータが動作しない問題(#227)
修正 - 特定のFireIntarvalの値のとき、発砲アニメーションがでたらめな方向に動作していた問題
修正 - 正しい方向に旗が投げられなかった問題(#176)
修正 - 動作中のアニメーションの影響で、グレネードが明後日の方向に飛んでいた問題
修正 - 静止中のアニメーションが動作しなかった問題
修正 - スクリプト中のReadINIを呼び出した時のメモリのリーク
修正 - WMの変更時、Realisticモードでの武器選択メニューのWM値がノーマルモードのものになっていた問題(#262)
修正 - うつ伏せ及びリロード時に動けなかった問題(#188)
修正 - 他のプレイヤーと同時に弾が着弾すると、弾が貫通しなかった問題
修正 - チームごとに通れるポリゴンの内部にいるときのプレイヤーと落ちている武器のワープ(#191)
修正 - プレイヤーのランダムなサーバーへの入室(#85)
修正 - サーバーが弾の水平方向の速度を誤検知するために発生するDesert Eaglesの当たり判定の問題
修正 - 薄い壁をグレネードが通り抜ける問題(#163)
修正 - 二番目のDesert Eagleの弾がクライアント間で正しく同期しない問題
修正 - self-bink(連射時のブレ)の動作
修正 - 動作中のアニメーションに影響を受けて照準の方向に弾が飛ばない問題(#210)
修正 - 頭が天井にぶつかっている時の跳弾及び発砲できない問題(#186)
修正 - Windows 64 bitでsoldatserverのshell_execが動作しない問題(現在はcmd.exeを使用する必要がある。古いWindowsではshell_execのサポートがない)
修正 - 特定の角度からの弾の当たり判定の問題
修正 - FireIntervalの値が5以下のときの発砲時、サーバにその状態が正しく伝達されなかった問題(#141)
修正 - /loadwepコマンドの使用後にサブ武器の成績が更新されなかった問題
修正 - ポリゴンに旗がつっかえないように
修正 - 旗投げバグ
修正 - プレイヤーの速度がより正確に旗投げに影響するように
修正 - adminportが特殊文字をクエスチョンマークに変換する問題(#150)
修正 - 100以上のリモートIPがサーバをクラッシュさせる問題(#319)
修正 - グレネードによる加速直後に正しく弾の当たり判定が行われない問題


Weaponmodの変更点:
通常モード:

Changes from 1.6.3 -> 1.6.4
Deagles      dmg +1, reload +1, spread +1, push +1
HK MP5       dmg +1, moveacc -1, spread +1, push -12
Ak           dmg +1, moveacc -1, spread +2, push -2
Steyr        moveacc -1, spread +1, push -7
Spas         dmg +1, spread +6, push -7
Ruger        moveacc +1, push +2
Barrett      bink -5, moveacc -1
Minimi       dmg +1, spread +1, push +5
Minigun      dmg -1, spread +2, push +4
Socom        push +7
Chainsaw     ammo -254, speed +10
LAW          startup -1


Realisticモード:

Changes from 1.6.3 -> 1.6.4
Deagles      dmg +2, fireinterval +1
HK MP5       bink +15, recoil -1
Ak           bink +30, recoil +2
Steyr        bink +24, recoil +2
Spas         dmg +2, spread +6
Minimi       bink +41, recoil -2
Minigun      bink +8, spread -2
Socom        dmg +3, recoil -7
Chainsaw     ammo -254


Mapの変更点:
CTF

Ash
修正 - ポリゴンバグ

Campeche
修正 - ピラミッドの頂点でプレイヤーが埋まる問題

Cobra
修正 - ポリゴンバグ
修正 - bravoの旗の入り口
変更 - テクスチャを大きくした
変更 - 背景を10%暗くした
変更 - 描影の微調整

Crucifix
変更 - 旗持ちが通れない新しいポリゴンを使用
修正 - 旗持ちがマップ中心でトラップされにくくした

Kampf
修正 - alphaの旗の近くの2つのポリゴンバグ
変更 - Alphaの旗をやや高くした
変更 - bravoの復活地点を良くした

Lanubya
修正 - ポリゴンバグ

Laos
修正 - ポリゴンバグ

Mayapan
変更 - 全体的にマップを薄くした
変更 - 旗の上の島の障害物を「頑丈」にした
修正 - 橋
修正 - ポリゴンバグ

Rotten
修正 - 橋とポリゴンバグ
修正 - 復活地点からマップ外に飛び出せた問題

Ruins
変更 - 中央の障害物のシーナリーを分かりやすくした
変更 - 復活地点の微調整
修正 - 復活地点のグレネード箱が半分地面に埋まっていた問題
修正 - 浮いていたシーナリー
修正 - ポリゴンバグ
修正 - 見えないポリゴン

Voland
修正 - 橋やポリゴンのバグ


ダウンロード:
Soldat 1.6.4 Full
Soldat 1.6.4 Patch (for 1.6.3 only)

Server 2.7.4 Full
Server 2.7.4 Patch (for 2.7.3 only)


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